Don Quijote - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Dick en Henk Groot Klous - WaarBenJij.nu Don Quijote - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Dick en Henk Groot Klous - WaarBenJij.nu

Don Quijote

Blijf op de hoogte en volg Dick en Henk

25 Mei 2016 | Spanje, Albacete

9.30 uur op de fiets na een redelijk ontbijt met veel dulces.Van Yecla ging de tocht vandaag naar Albacete.
We hadden er zin in, het moest een mooie vlakke tocht worden door het "land van La Mancha"
Don Quijote voerde een tijd terug strijd met windmolens, edoch wij hadden vandaag ruzie met tegenwind.
Achteraf hebben we gewonnen maar vraag niet hoe?
De eerste koffiestop, samen met de zusjes was in monte Alegro, we hadden toen de illusie dat de wind was afgenomen, helaas.
Van Monte Alegro naar Pétrola waar we hebben genoten van de lunch.
Er werden met enig tijdverschil vier pizza's op tafel getoverd, dat was smullen.
Van Pétrola naar Albacete zou een makkie zijn, we zijn vast gestraft voor de overwinning op de (tegen) wind.
Via" Servicios" de vangrail en een stukje snelweg reden we rond 16.30
Albacete binnen.
Na +/- 15 ! km en 2 uur later waren we eindelijk kapot bij het hotel, toch nog 107km op de teller.
Resumé: we did it !. Maar vraag niet hoe.
Straks effe lekker eten met een drankje en morgen weer fris op de fiets.

• 26 Mei 2016 - 07:57

Wil:

Verschrikkelijk die tégenwind. Moeilijk om met z'n tweeen een waaier te vormen.
    Op de foto zie ik 2 "eenzame" fietsers "strijden". Ik mis wel dat mooie tenue van jullie sponsor, op z'n minst moeten jullie wel hetzelfde tenue dragen vind ik, teamgevoel maak je nog sterker. Jongens, geniet vooral van jullie uitdaging, petje af!

• 26 Mei 2016 - 16:32

Lobke:

Jullie doen het wel gewoon maar mooi even en goed te horen dat jullie tussendoor ook lekker genieten! Hopelijk ook binnenkort op zijn minst een windloze dag of wellicht zelfs meewind.